Fodervärd?

Vad innebär det att vara fodervärd på sorunda ridklubb?
Pålleposten har fått våra frågor besvarade!
(mejlet inskickat i våras)
 

 
Hej jag heter Rebecca Anastasiou och är fodervärd på Nova sen 7 November 2011.
 
När man är fodervärd rider man sin foderhäst en gång i veckan, friserar hästen, putsar sadel och träns och skurar spiltan.Man får också åka ut på lokala tävlingar utanför klubben på både hopp och dressyrtävlingar.
I vår ska ska vi satsa mer på hoppningen och i höst mer på dressyren.
 
Det ska bli spännande eftersom Nova inte har varit ute o tävlat ännu.
Men vi har redan vart ute och åkt hästtransport i sommras till Årsta Runsten där vi terrängtränade på det avancerade hopplägret. Hon var väldigt snäll att lasta, gick in i transporten direkt.
 
Man har även förtur på klubbtävlingarna på sin foderhäst.
Jag har också hunnit varit med på två hoppträningar för Pontus Westergren som gick super!


Vi vann våran första dressyrtävling tillsammans den 13 Maj 2011 LC:2.
 
Jag rider Nova i min hoppspecial, fodervärdsridningen och ibland på mina vanliga pass som jag rider på måndagar och onsdagar.
 
Det bästa med Nova är att hon är väldigt modig på både hinder och annars. Dessutom är hon en väldigt söt och snäll ponny. Hon gör alltid sitt bästa när jag ska lära henne att t.ex byta galopp eller göra bakdelsvändningar. Hennes fattningar till galopp har redan blivit mycket bättre redan.
 
Det svåraste med Nova är att hon kan bli stark och vinglig ibland. Men eftersom hon inte är så gammal kan jag inte ställa lika höga krav på henne som när jag rider en lite äldre ponny.
Jag ser fram emot att få utveckla Nova mer i både hoppningen och dressyren.
 
Övriga fodervärdar är:
Sofia Winberg - Breda
Johanna Andersson - Tinka
Lina Svennberg - Mercy
Alice Bergelin - Destiny
 
/Rebecca Anastasiou
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0